Én is!
2017. október 16. írta: Czirják Csilla

Én is!

11 évesen a rokonnal kezdődött. A rokonnal, aki megjegyzéseket tett, a fülembe súgdosott, ölelgetett, simogatott. Éveken át. Rendszeresen. Még “csak” annyira, hogy a rokoni jog mögé bújhasson, de már annyira, hogy érezzem baj van, rejtőzködni, magam takarni kell. Legalább bizonyos pontok érintését valahogy meg kell akadályozni. De mindezt  észrevétlenül, hátha én vagyok a hülye, hátha csak képzelem, hátha félreértem, hiszen az nem lehet! 14 voltam, mikor kiderült, nem vagyok hülye. Addig bírta. Akkor elém állt, és ajánlatot tett. Ezt és ezt szeretne csinálni velem, ennyit és annyit fizetne alkalmanként, a hosszú távú részvételemet pedig plusz ennyivel honorálná... Nyilván nemet mondtam, de a történet terhét vittem magammal. Sokáig egyedül.

Innen elindult a lavina. Ahány mutogatóst, perverzet be lehet vonzani, nekem sikerült. Nyúltak alám hátulról troli megállóban, nyomták nekem a nemiszervüket villamoson, súgtak a fülembe váratlanul undorító szöveget utcán, nyomtak a falnak metró megállóban, fogdosva, mindenki szeme láttára, dícsért meg és próbált simogatni masszázs közben természetgyógyász. És a legrosszabb az egészben nem is maga a történés, amit rengeteg melóval sikerült feldolgoznom, hanem az, hogy mindegy hány éves voltam, mindig az a 11 éves, riadt gyerek reagált, a béna, a tehetetlen...Ezért is magamat bántottam.

 

Ma világszerte megjelent a következő üzenet:

Én is.

Ha minden nő, akit valaha szexuálisan zaklattak vagy bántalmaztak, kiírná, hogy "Me too", azaz "Én is.", talán felhívhatnánk az emberek figyelmét a probléma nagyságára.

//

Me too.

If all the women who have been sexually harassed or assaulted wrote "Me too" as a status, we might give people a sense of the magnitude of the problem. 

#MeToo

 

 

Először csak kitettem én is. Aztán azt éreztem, muszáj leírnom picit bővebben, mert én már el tudom mondani, mert én már el akarom mondani. Mert már cseppet sem szégyellem, már tudom, hogy nincs mit. Szégyellje magát az, aki ilyet tesz egy gyerekkel, egy nővel, vagy akár egy férfival, mert olyan is van! Járjon ő lesütött szemmel, tegye fel ő magának azt a sok kérdést, amit én tettem fel magamnak helyette! Mi pedig, akik sokkal többen vagyunk, mint gondolnánk, ordítsuk bele a világ arcába, hogy Me too, igen, velem is megtörtént!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://lehetigyis.blog.hu/api/trackback/id/tr1112994000

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása