30 napos kihívás - 17. nap
2016. november 29. írta: Czirják Csilla

30 napos kihívás - 17. nap

Egy nagypapa nagy svunggal bevágódott mellém a villamoson. Kezében hatalmas mappa, óriási betűkkel rajta az előtte álló 12 év körüli unoka neve. Későn kapcsoltam, mert rábambultam a mappára "mi lehet benne" gondolattal, aztán felajánlottam a kislánynak, hogy átadom a helyem, le tudok ülni máshol is. Köszönte, inkább állva marad. Innentől kezdve újra meg újra összemosolyogtunk. Úgy beszélt a nagyapjával, hogy közben picit "szerepelt" is előttem. Ajándékszatyorból pakolta ki egyesével a motyót. Az egyik egy fóliába csomagolt muffin formájú valami volt, a nagypapa orra alá dugta, ugye érzi?

- Még én is érzem, nagyon jó az illata -mondtam. Szülinapod van?
- Ekkor és ekkor volt, de ma lesz a buli! -mondta vidáman.
- Buli? De jó! És merre?
- Ebben és ebben az étteremben, de utána nálam is alszanak!

Egyre lelkesebben mesélt. Megtudtam, hogy öt gyereket hívott meg, de abból csak kettő alszik nála. Egyet valamiért nem engednek, egy utazik holnap Olaszországba, egy meg valahová máshová. Amúgy csütörtökön ő is Olaszországba megy. Teljesen fel volt villanyozva. Kutattam a hangjában, a szemében egy kis csalódás után, amiért nem tud mindenki nála aludni, akit szeretne, de nyomát sem láttam. Csak a boldogságot, hogy ketten viszont igen! Arra gondoltam, én mikor tudtam utoljára ösztönösen csak azt látni egy helyzetben, ami van, amit kapok, nem törődve azzal, amit közben veszítek? Mikor volt olyan utoljára, hogy ez picit sem árnyékolta be az örömömet? Tudatosan figyelek rá, így vissza tudom fordítani sokszor, de ösztönösen, hát... szerintem nagyon régen. 
Közben a kislány tovább csacsogott. A nagypapa nézte a jelenetet, néha visszaismételt 1-1 szót és zavartan mosolygott. Látszott rajta, hogy szívesen bekapcsolódna, csak nem tudja hogyan. Hirtelen én sem tudtam, és közeledett a megálló is. Így boldog szülinapot, jó ünneplést, meg alvós bulit kívántam, és vigyorogva szálltam le. ☺️

///A Hősök Tere Kezdeményezés 30 napos kihívásának keretein belül vállalom, hogy 30 napon keresztül minden nap megszólítok egy idegen embert, és a beszélgetés alatt arra törekszem, hogy elismerően nyilatkozzak róla, valami pozitív visszajelzést kapjon tőlem. ///

(2016.10.29.)

A bejegyzés trackback címe:

https://lehetigyis.blog.hu/api/trackback/id/tr9712009124

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása